Szkoła Podstawowa Nr 80 rozpoczęła swą działalność
3 września 1973 r. Trzy lata później otrzymała imię Budowniczych Portu Północnego. Dzień ten stał się świętem szkoły, najważniejszą uroczystością
w życiu naszej społeczności. To czas zabaw, festynów i radości wszystkich uczniów.
W kwietniu 1987 roku, jako pierwsza szkoła z Gdańska, zostaliśmy przyjęci do Klubu Przodujących Szkół.
Misją naszej szkoły jest zapewnienie uczniom pełnego rozwoju intelektualnego, moralnego
i zdrowotnego. W procesie dydaktyczno-wychowawczym stosujemy aktywizujące metody
i techniki nauczania, w trakcie których uczeń przyswaja wiedzę, kształci umiejętności uniwersalne oraz łączy wiadomości zdobyte
w ramach różnych przedmiotów.
Proponowana koncepcja kształcenia daje możliwość "otworzenia" zajęć na różne ścieżki edukacyjne, na integrację przedmiotową,
a także na sztukę.
Zapewniamy uczniom:
nauczanie zintegrowane w klasach I-III i blokowe w klasach wyższych prowadzone od 1 września 1999 roku przy zastosowaniu aktywizujących technik i metod: integracyjnych, tworzenia i definiowania pojęć, hierarchizacji, twórczego rozwiązywania problemów, pracy we współpracy, ewaluacyjnych, gier interakcyjnych
naukę w klasach integracyjnych
naukę języka angielskiego od klasy I przez wyspecjalizowaną kadrę
naukę wychowania fizycznego od I klasy przez specjalistów, dzięki czemu nasi uczniowie, mimo że w szkole nie ma klas usportowionych, osiągają bardzo wysokie wyniki sportowe
zajęcia z informatyki w sali z nowocześnie wyposażonymi stanowiskami, z oprogramowaniem Microsoft Windows i dostępem do Internetu
zajęcia w różnorodnych kołach zainteresowań (przedmiotowe, artystyczne, sportowe)
szereg uroczystości oraz przedsięwzięć szkolnych
|
|
Oferta dla uczniów z trudnościami
- terapia logopedyczna
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze
- zajęcia gimnastyki korekcyjnej
- terapia pedagogiczna
- zajęcia socjoterapeutyczne z całymi klasami i małymi grupami prowadzone przez pedagoga
- zajęcia profilaktyczne w klasach
- rewalidacja
- gimnastyka korekcyjna
- biblioterapia
- opieka psychologa
|
Pomagamy uczniom w pełnym rozwoju ich talentów proponując
bogatą ofertę zajęć pozalekcyjnych i kół zainteresowań:
- koła przedmiotowe
- zajęcia wyrównawcze
- koło j. angielskiego
- Omnibus
- koło gitarowe
- koło plastyczne
- zajęcia lekkoatletyczne
- zajęcia sportowe
- zajęcia muzyczne
- gry planszowe, łamigłówki, krzyżówki
- gry i zabawy dydaktyczne z językiem angielskim
- pasjonaci przyrody
- zespół wokalny
- programowanie robotów LEGO
- Klub Młodego Demokraty
- Rugby TAG
- sensoplastyka
- Nauka programowania w języka Scratch
|
|
Bardzo istotnym elementem wychowania w naszej szkole jest szereg uroczystości oraz przedsięwzięć szkolnych.
Jedną z nich jest pasowanie dzieci klas pierwszych na uczniów. To bardzo ważne wydarzenie w życiu szkoły. Jest to impreza wyjątkowo podniosła, pełna ciepła i uśmiechu. Pierwszoklasiści prezentują swój program by pokazać, że zasłużyli na miano "uczniaka".
Należy także wymienić: Wigilię, Andrzejki, Mikołajki, bal karnawałowy, Walentynki, dzień babci i dziadka, dzień dziewcząt, powitanie wiosny, święto ziemi.
Corocznie organizujemy także "Dzień Sportu". Zależy nam bowiem na rozbudzaniu ambicji wychowanków, aby nie obawiali się sięgać wysoko, by umieli zarówno wygrywać, jak i przegrywać.
Wszystkie podejmowane działania wpływają na postawę naszych uczniów. Kształtują umiejętność komunikowania się z drugim człowiekiem, zgodnego współistnienia z innymi oraz pomagają w odkrywaniu w sobie tego wszystkiego, co pozwoli im być w pełni sobą.
W naszej codziennej pracy edukacyjnej potwierdza się zasada, że im więcej nowej wiedzy i umiejętności, tym ważniejsza staje się życzliwość, uśmiech i wiara w drugiego człowieka.
Realizacji celów wychowawczych sprzyjają
organizowane dla dzieci wycieczki krajoznawcze jedno lub kilkudniowe, w czasie których mają okazję lepiej poznać siebie i swoich rówieśników oraz nauczyć się samodzielności i odpowiedzialności.
Oprócz tego uczestniczymy w "wędrówkach kształcących" - spotkaniach
z miejscem, człowiekiem i czasem w ramach cyklicznych spotkań
z Bajnutkiem i wyjściach muzealnych.
Na co kładziemy nacisk?
W procesie dydaktyczno-wychowawczym zwracamy uwagę na:
|
|
- stosowanie aktywizujących metod i technik nauczania
kształcenie umiejętności uniwersalnych oraz łączenie wiadomości zdobytych w ramach różnych przedmiotów
stworzenie możliwości "otworzenia" zajęć na różne ścieżki edukacyjne, na integrację przedmiotową, a także sztukę
sprzyjanie poznawczej i twórczej autorealizacji
propagowanie zdrowego i ekologicznego modelu funkcjonowania we współczesnym świecie
- współpracę ze środowiskiem lokalnym
|